Allmänna köpvillkor

 

OBS! Vi levererar endast inom Sverige!

(IN ENGLISH: WE DO NOT SHIP OUTSIDE SWEDEN!)

 

Alla IP-nummer registreras utförligt med datum, tidpunkt, ort samt internetleverantör. Alla försök till bedrägeri polisanmäles. Inga undantag göres. Bedrägerier över nätet kan ge böter och fängelse upp till 18 månader.

 

1. Priser

Alla priser är inklusive 25 % svensk moms. Beställer du idag så står vi för hela fraktkostnaden!

 

2. Leverans & betalning


I dagsläget erbjuder vi fem betalsätt:

• Faktura via Svea Ekonomi AB (Betalningsvillkor är 30 dagar)

• Delbetalning via Svea Ekonomi AB (0 % ränta)

• Kortbetalning VISA/Mastercard samt Internetbank via Payson

• Postförskott (du betalar hos ombud när du hämtar ut paketet)

• Kontant betalning eller kortbetalning vid avhämtning.

 

Vid val av faktura och delbetalning så måste faktura- och leveransadress vara identiska. Kommuner och företag som har separata adresser för faktura och leverans måste kontakta oss vid köp (P.g.a. Svea Ekonomi's policy).

 

Leverans sker alltid med Posten alternativt DHL. Det är ditt ansvar som kund att se till att adressuppgifterna som du har uppgett är korrekta. Ej upphämtade paket som går i retur debiteras med minst 395:- inkl. moms för att täcka våra kostnader.

 

Samtliga fakturor är av CRAZYRIDE.SE överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 

Vid val av faktura eller delbetalning sker sedvanlig kreditprövning automatiskt och online i kassan i samband med beställning. Avi-avgift tillkommer med 29:- inkl. moms.

 

Om du väljer att delbetala ditt köp så kommer du att få ett avtal från Svea per post. Detta måste du skriva under och återsända inom 8 dagar. All information finns med i brevet.

Om du inte gör detta har kontoavtal inte ingåtts och du skall därför betala hela beloppet på en gång enligt den faktura Svea sänder till dig under nästa månad. Svea kommer även att påföra ränta på fakturan för tiden mellan leveransen och fakturans förfallodatum.

 

Har du några frågor kan du ringa 08 - 735 29 69 för närmare information.
Läs mer om Sveas delbetalningsvillkor på följande länk: Allmänna villkor (klicka här).

 

4. Användning & ansvar

Tänk på att vissa produkter kräver tillstånd för framförande på allmän väg, ett exempel på en produkt som kräver tillstånd är blått blixtljus (blåljus).

 

Vi friskriver oss alla former av skador som kan uppkomma på fordon, person och övrig egendom i samband med montering eller användning. Vi friskriver oss helt från allt ansvar beträffande eventuella nuvarande eller framtida lagliga förhinder på sålda produkter.

 

Vi tillämpar köplagen, konsumentköplagen och distansavtalslagen. Distansavtalslagen gäller endast privatpersoner och inte företag. Om det uppstår en tvist mellan köpare och säljare så skall den lösas först mellan båda parter och vid eventuell olösbar tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

 

5. Garantier

Vi lämnar upp till 3 års garanti beroende på produkt. Se produktbeskrivningen för mer information. Garanti levereras med de garantier som är lämnade av underleverantör till oss. Alla produkter kontrollbesiktigas innan de skickas för att säkerställa att de fungerar korrekt och skulle det mot förmodan uppstå en skada i samband med leverans kommer vi självklart att åtgärda detta utan kostnad för kunden.

 

Som kund hos oss har du alltid 30 dagars "Nöjd-Kund-Garanti". Om du är missnöjd så kan du skicka tillbaka din produkt och få pengarna tillbaka eller byta till en annan produkt. Vi hjälper dig gärna med att hitta rätt produkt för ditt ändamål. Vid retur återbetalar vi hela beloppet med avdrag för eventuella fraktkostnader. Du får testa produkten varsamt men samtliga kartonger, plastfickor etc. skall vara oskadade. Är produkten smutsig, skadad eller dylikt återbetalas inget.

Eventuella synliga transportksador på kartong skall anmälas till chaufför som lämnar ut paketet alternativt direkt till ombudet. Dolda skador skall anmälas till ombudet (DHL/Posten) snarast, dock senast inom 7 dagar efter mottagandet.

 

Vid en eventuell reklamation så måste ni skicka oss ett mail till info@crazyride.se med beskrivning av felet tillsammans med ert ordernr. Vi kommer att i första hand reparera din produkt när vi fått tillbaka den och om det inte är möjligt att repara produkten så får du en ny produkt. Om produkten är slut i lager eller är borttagen från sortimentet så får du tillgodo pengarna så att du kan välja en annan produkt i vårt sortiment av samma värde. Det är viktigt att alltid spara kvittot då detta gäller som bevis för eventuellt nyttjande av funktionsgaranti samt retur. 

 

Garantin gäller mot fabrikationsfel eller fel som kan härledas till tillverkning. Garantin omfattar ej fel som uppstått genom ingrepp i produkten, slitage, felaktig inkoppling eller felaktigt handhavande. Eventuell produktgaranti gäller inte om produkten har synliga yttre skador. Inga kablar får vara skadade och produkten måste vara fri från lödning och övrig yttre påverkan. När det gäller dioder så får dessa inte ha utsatts för överspänning eller skadlig värme. Garantin omfattar ej transport- eller resekostnader.

 

6. Force Majeure

Vi kan ej ta ansvar för problem som uppstår och ligger utanför vår kontroll. Exempel på sådana fall är försenade leveranser, systemfel eller dylikt.

 

 


Varukorg  

Inga produkter

0 KR Frakt
0 KR Totalt

Varukorg Till kassan

Nyhetsbrev